Vi är matade med löften om snabba lösningar vart vi är går, står eller sitter.

I bilen gapar spelsajterna ut att jag kan ha 20miljoner på kontot redan inom 5 minuter och när jag öppnar en hemsida sitter där skräddarsydda budskap som utlovar större muskler och snabbare lopp redan nästa vecka.

Superenkelt och praktiskt ju.

Den vanligaste vägen till miljonerna är dock extremt hårt arbete, bra idéer, mod, betalning av en massa skatt, uppoffringar och risktagande. Det nämner inte spelsajterna. Enligt dom ska man trycka på en knapp och sedan är saken biff. Och förmodligen så kommer du att vinna över 20miljoner inte bara en, utan hela två gånger! Helt otroligt. Nästan lika otroligt som att en person som vinner två sådana vinster väljer att ställa upp i en cheesy reklam på radio.

Kosttillskotten utlovar bättre och snabbare prestation, utan att nämna alla timmar ensam i regnet. Timmar av slit och hårt arbete.

Alla tusen stunder av tvivel och olust att träna. Tusen beslut som måste fattas och tusen tårar som måste torkas efter tusen känslor av misslyckande.

Den som står i mitten av pallen på OS är en av världens främsta på att misslyckas. Och på att ställa sig upp igen efter misslyckande.

Det tar lång tid att lära sig att göra på det sättet. Du kommer aldrig att bli fullärd inom det.

Eftersom det inte går. Och det är inte heller meningen. Att lyckas med att lyckas är att misslyckas. Att försöka om och om igen vad som än händer, DET är att lyckas.

Att lyckas är inte enkelt. Att hitta det som driver dig är inte enkelt.

Men du har det, någonstans inom dig har du ditt det. Det kan kännas svårt att hitta men ge inte upp. Fortsätt leta trots att det är jobbigt. Det ska vara svårt att hitta det.

Det som däremot är enkelt, det är att börja träna.

Så här gör du:

1.

Skala bort alla dina bilder av vad det innebär att börja träna. Flytta alla hinder åt sidan och baka ner allt tills bara essensen är kvar. Alltså själva träningen.

2. Identifiera träningen.

Har du aldrig tränat tidigare så räcker det med att du lägger dig platt på mage och ställer dig direkt upp igen om vart annat under 1minut.

Upprepa 4ggr med 1min paus mellan varje.

3. Njut av att bli andfådd. Det är inte ett nederlag att bli andfådd och trött. Tvärt om, det är en seger. Det är att träna.

4. Upprepa processen nästa eller näst nästa dag.

Strunta i alla förutfattade meningar om vad träning är, bli andfådd, fortsätt trots att det är jobbigt. Upprepa nästa eller näst nästa dag.

Nu har du börjat träna.

Grattis.

PS. Det kommer att krävas engagemang, kontinuitet och att du kämpar. Allt som är värt något i livet tar Tid. Du är ditt eget mirakelpiller och tro mig, du fungerar! Och en vacker dag skiner solen och du vill träna. Det är inte helt fel!