Det är en fin förmån att varje dag få chansen att skita i träningen. Och ändå ta sig för att göra den.

Det är väldigt sällan jag är sugen på att göra ett hårt pass helt ensam. Ingen pepp ingen att pusha sig mot och framför allt ingen som ser hur förträfflig man är. Träning ensam är fint ibland men det är aldrig lika bra som träning med andra eller i närheten av andra. Åtminstone inte för mig just nu i livet.

Lyckades trycka mig själv över spygränsen idag igen så ikväll blir det majs och fetaost för rådjuren på theocrgym. Djurvän som jag är sköljde jag över anrättningen med lite vatten. Gymet får sitt vatten från Götaälv så andas och lägg ner eventuella tankar på att gapa om vattenbrist. Vi ligger i Ale. Och du tror väl inte att dom döpt kommunen efter en ölsort om det inte funnits vatten?

Exakt.

Jag började passet med rörlighet och prehab med skivatång och Yogamatta.

Trots att jag ser ut som en extreme bodybuilder så har jag oftast låg vikt på stången och kör istället fokus på balans och eller fart.

Idag blev det 25kg och endel lyft av olika slag under ca 10min.

Sedan körde jag hinder med farmerswalk och overshoulders med 40kg boll. Förlängd uppvärmning med ganska lugn fart blev ca 50 hinder på 550m och 10min.

Efter det körde jag 1.5km 60 hinder med inslag av korta sprintar på ca 60m där jag kom ner till 2.32min/km i fart för att sedan svänga tvärt och snubbla genom däckhögen. Det är något fint att komma in med hög puls rätt in i hinder. Det känns liksom nästan som att det är synd om en på riktigt sedan örfilar man sig själv och säger hållkäften och fortsätt lek på din jvla hinderbana. Så kör man på för att upprepa exakt hela den tankegången ett varv senare.

Jag delade upp de 1.5km i tre fem minutare och vilade tills min puls var nere på 111 igen. Det såg snyggt ut på klockan och gick ganska fort.

Rundan bestod bla av rep upp för berget, trail runt övre ytan tillbaka till toppen av berget och ner för samma rep sedan spring ut på asfalten sprint, däckhög, balansbom, stepup, vägg, vägg, över under, lambda, däckvält, sternum.

Repet upp för berget är 15m långt och 9höjdmeter så det är en fin bromskloss som är go i underarmarna efter några varv.

För att få in lite explosivitet ställde jag det sista underhindret ca 1m från lambda så att jag direkt måste sprinta upp från knästående.

Typ såhär alltså.

Avslutade med 5x30s marklyft med 25kg. Det blev 100st.

Ett rätt gött och tidseffektivt pass som fick mig att bli glad över att jag inte struntade i träningen trots att Jag varit rätt osugen hela veckan. Jag tror att det är allt socker i helgen som försöker få över mig till the dark side.