Monkeyswing.se och över 100.000 andra följare på Instagram inspireras ständigt av Fanny Ahlfors unika träningsvideos. Med en enorm kroppskontroll och imponerande övningar visar hon prov på styrka av kreativt slag. Vi bad Fanny om tips på hur man skall göra för att få bättre greppstyrka.

– För att få ett starkare grepp finns det en del övningar du kan göra. Övningarna i klippet är gjorda på ett klättergym. Där finns det små lister och andra bra grejer att hänga i.


Fannys bästa tips för att få bättre greppstyrka

  • Dead hangs. Häng i båda händerna och häng i en hand. Variera grepp. Ta en extra vikt och häng.
  • Gör olika typer av Pull-ups variera greppet även här.
  • Små lister. Dessa ska du vara försiktigt med och öka långsamt.
    Känn efter så du inte får ont i fingrarna.
  • Starkare fingrar. Öva på att göra pull-ups med färre och färre fingrar.
    Fingerstyrkan går snabbt att bygga upp men om du får ont så ta det försiktigt.
  • Häng i alla möjliga saker. Bollar, handdukar och allt annat du kan hitta.

– Att klättra är också bra för att få ett starkare grepp, se till att värma upp ordentligt och vila mellan passen.

Instagram: @fanny_josefine 
Youtube: fannyjosefine1
Facebook: KLICKA HÄR