Är det dags att komma igång med träningen i höst?
Här är 3 enkla och konkreta tips som gör det enkelt att hitta rutinen!

1) Våga testa olika typer av träning
Studier visar att när du är inspirerad och tycker träning är roligt är det mer än 3x så troligt att du faktiskt går och tränar. Med Bruce kan du prova nästan all typ av träning. Testa något nytt varannan dag tills du hittar träningsformen, studion eller människorna du vill fortsätta träna med.

2) Gör ett veckoschema & prioritera rätt
När du hittat din träning, studio eller träningsbuddies lägg upp ett veckoschema med 3 pass som du alltid håller dig till. Prioritera dessa pass över allt annat, så att de blir gjorda. När din kropp mår bra av träning kommer automatiskt jobb och annat i livet kännas enklare.

3) Misströsta inte om du missar ett pass
Det är lätt att misströsta om man missar ett träningspass och tycka att allt är förstört, hugga en burgare på donken och inte träna igen på några veckor. Detta är förmodligen ditt största hinder. Misströsta aldrig. Applicera den enkla regeln att om du inte tränade igår så ska du träna idag. Om det har gått mer än en dag så kör du bara så fort du kan igen.

Bonus – kosten!
Det finns lika många olika kostteorier som det finns sälar i havet. Här har du en enkel som de allra flesta kan hålla sig till: Dra ner på socker (speciellt godis och annat med tillsatt socker) och ha för vana att skippa vitt bröd. Käka hemlagad mat gjord på riktiga ingredienser och lyssna på vad kroppen vill ha. Funkar extra bra när man faktiskt tränar regelbundet, då blir man oftast sugen på “nyttiga” saker.

Text: Brucepass.com